הוראות לבדיקת איסוף זרע לכוסית

איסוף זרע לכוסית

זהו למעשה משטח הנלקח מצוואר הרחם מס' שעות לאחר תשמיש (קיום יחסים). במקור בדיקה זו נועדה להעריך את "התנהגות" תאי הזרע בהפרשות צוואר הרחם ואת מרקם ההפרשות שיכול להשפיע על תפקוד הזרע בגוף האישה. בדיקה זו לא מבוצעת כיום מאחר והטענה היא שגם אם ישנה בעיה הרי היא מטופלת באותן השיטות הקיימות בכל מקרה (הזרעות תוך רחמיות או הפרית מבחנה). כיום בדיקה זו משמשת יותר את הציבור דתי לצורך בדיקה ראשונית של הזרע מאחר ונתינת הזרע באוננות אינה מותרת על פי ההלכה.

איסוף לכוסית או איסוף וגינאלי

מעין בדיקת זרע – תהליך בו האישה אוספת לכלי סטרילי חלק מנוזל הזרע מגופה מיד לאחר תשמיש ודגימה זו נבדקת במעבדה. יש לציין שתוצאות בדיקה מסוג זה הן די מהימנות ובכ-90% מהמקרים משקפות את המצב האמיתי. (בדיקה זו ניתן לבצע במעבדתנו)
כמובן שיש להתייעץ עם רב בכדי לקבל פסיקה הלכתית בעניין.

על מנת שהבדיקה תתבצע בצורה הטובה ביותר רצוי להקפיד על ההוראות הבאות:

  1. כדאי לבצע את הבדיקה סמוך ליום הטבילה.
  2. לא לבצע את האיסוף מהתשמיש הראשון שלאחר הטבילה, אלא להיות יחד ביום הטבילה כרגיל. ולאחר יומיים בתשמיש השני לבצע את האיסוף.
  3. להצטייד בכוסית פלסטיק סטרילית (כמו לבדיקת שתן).
  4. צורת האיסוף: לאחר התשמיש האישה נעמדת ואוספת לתוך הכוסית את נוזל הזרע הנשפך החוצה באופן טבעי. מספיק שתהיה כמות קטנה של נוזל בכלי.
  5. את הדגימה שנאספה צריך להביא למעבדה תוך שעה מזמן האיסוף.
  6. למתגוררים רחוק ניתן לקבל במעבדתנו מראש נוזל מיוחד שמוסיפים אותו לדגימה לאחר האיסוף, השומר על איכות הזרע למשך 3-4 שעות.

בהצלחה,
מכון שפרה
מעבדות פוריות
* כמובן שיש לבקש התר הלכתי לפני ביצוע הבדיקה.